Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

LECZENIE BOROWINĄ- PELOIDOTERAPIA

30 sierpień 2017

LECZENIE BOROWINĄ- PELOIDOTERAPIA
Lecznicza borowina - peloidoterapia

Peloidoterapia należy do grupy zabiegów balneologicznych. Peloidy są to naturalne surowce organiczno-mineralne, których głównym przedstawicielem jest borowina.
Czym jest borowina?
Borowiną nazywamy torf leczniczy o dużym stopniu humifikacji (rozkładu), wykorzystywany do celów leczniczych. Jest produktem naturalnym, powstającym w wyniku rozkładu roślin przy udziale bakterii w środowisku z dużą zawartością wody przy małym dostępie tlenu. Złoża borowinowe powstawały przeważnie w podmokłych lasach lub płytkich rozlewiskach wodnych, które stopniowo zarastały. Dla tworzenia się borowiny konieczny jest wilgotny i ciepły klimat. Wykorzystywane obecnie złoża borowinowe tworzyły się przez tysiące lat.
Na czym polega działanie zabiegów borowinowych?
Działanie zabiegów borowinowych polega na równoczesnym przegrzewaniu tkanek oraz działaniu leczniczych składników organicznych zawartych w borowinie. Warto zaznaczyć, że przegrzewanie za pomocą borowiny jest nieco inaczej odczuwane niż np. za pomocą wody czy gorącego piasku. W przypadku borowiny ciepło przekazywane jest do organizmu stopniowo i równomiernie, dzieje się to dzięki dużej pojemności cieplnej i małemu przewodnictwu borowiny. Warstwa borowiny wydaje się gorąca tylko przy pierwszym zetknięciu ze skórą, później odczuwane jest już łagodne, przyjemne ciepło. Borowiną nie można się poparzyć, jeśli jest stosowana prawidłowo. Temperatura papki borowinowej wynosi 38-45°C. Oprócz działania przegrzewającego, borowina wywiera wpływ leczniczy poprzez składniki chemiczne, nazywane składnikami aktywnymi farmakodynamicznymi. Najważniejsze z nich to kwasy  huminowe, a także m.in. enzymy, estrogeny, mikroelementy. Rozpuszczalne w wodzie aktywne składniki borowiny są wchłaniane przez skórę i wywierają działanie miejscowe na skórę i tkankę podskórną, oraz działanie ogólne na narządy odległe od miejsca działania. Zachodzi również działanie odwrotne, tzn. produkty przemiany materii przechodzą z organizmu do warstwy borowiny przylegającej do skóry, co daje działanie oczyszczające organizm. Jeśli zabiegowi poddawane są duże obszary ciała, co ma miejsce w całkowitych okładach lub kąpielach borowinowych, wówczas działanie oczyszczające organizmu jest bardzo duże. Cieplne działanie borowiny powoduje rozluźnienie mięśni szkieletowych oraz mięśni gładkich narządów wewnętrznych i naczyń, natomiast chemiczne działanie składników borowinowych wywołuje efekt przeciwzapalny, bakteriostatyczny, regenerujący i oczyszczający.
Właściwości lecznicze borowiny
działanie przegrzewające
działanie przeciwzapalne
działanie przeciwbólowe
działanie bakteriobójcze i bakteriostatyczne
działanie regenerujące i oczyszczające

Główne wskazania do stosowania zabiegów borowinowych:
choroby reumatyczne
niektóre choroby neurologiczne
choroba zwyrodnieniowa stawów
przewlekłe stany zapalne
przeciążenia mięśni
przykurcze w stawach
stany po urazach narządu ruchu
przewlekłe infekcje
porażenia
niektóre choroby ginekologiczne
niektóre choroby laryngologiczne i układu trawienia

Główne przeciwwskazania:
ostre infekcje i stany podgorączkowe
stany zapalne w fazie ostrej i podostrej
niewydolność oddechowa
nieuregulowane schorzenia kardiologiczne
ciąża
świeże urazy
cukrzyca
choroby zakaźne
skłonność do krwawień
żylaki
nadciśnienie tętnicze
odwapnienie układu kostnego
zaburzenia układu hormonalnego
zaburzenia czucia
choroba nowotworowa
uszkodzenia skóry
stan znacznego osłabienia i wycieńczenia

Rodzaje zabiegów borowinowych:
okłady - zawijania borowinowe
kąpiele borowinowe
nasiadówki
tampony borowinowe
plastry borowinowe
zabiegi z pasty borowinowej
jonoforeza borowinowa
Preparaty borowinowe:
maści borowinowe
żele borowinowe do wcierania
żele borowinowe do jonoforezy
emulsje do kąpieli
borowinowe preparaty kosmetyczne

Plastry borowinowe wykonane są ze sprasowanej borowiny w formie plastra, którego stronę zewnętrzną stanowi folia, a stronę wewnętrzną, którą nakłada się na ciało, materiał przepuszczający wodę. Plaster podgrzewa się w cieplarce do temperatury 38-40°C i nakłada na bolące okolice. Działanie lecznicze plastra polega na przegrzewaniu lokalnym oraz działaniu składników borowiny rozpuszczalnych w wodzie.

W Naszej Pienińskiej Uzdrowiskowej Klinice Rehabilitacji i Leczenia Bólu istnieje możliwość skorzystania m.in. z zabiegów przy użyciu plastrów borowinowych po wcześniejszej konsultacji lekarskiej. SERDECZNIE ZAPRASZAMY !