FIZYKOTERAPIA

Fizykoterapia

Fizykoterapia jest jednym z działów fizjoterapii, która oddziałuje na organizm różnymi bodźcami fizycznymi: światłem, prądem elektrycznym, falami magnetycznymi, ultradźwiękami, niską lub wysoką temperaturą. Te czynniki pobudzają procesy biologiczne w tkankach, dzięki czemu możliwa jest likwidacja bólu, obrzęków, wysięków i stanów zapalnych. Nasza klinika dysponuje najnowocześniejszym sprzętem, który w efektywny sposób jest w stanie przyczynić się do poprawy sprawności pacjenta w szybkim czasie.
Do najlepszych i jednocześnie mało dostępnych w innych placówkach zabiegów, zaliczają się:

DEEP OSCILLATION (głęboka oscylacja) to skuteczna terapia wspomagająca w przypadkach świeżych urazów (stłuczenia, krwiaki, skręcenia, naciągnięcie wiązadła, naderwanie mięśnia, itd.), ostrego bólu (np. lumbalgia, zespół bolesnego barku), obrzęków, wzmożonego napięcia mięśniowego oraz w terapii pooperacyjnej (znoszenie bólu, zmniejszanie obrzęków, poprawa ruchomości, przyspieszanie gojenia ran, poprawa elastyczności blizny). DEEP OSCILLATION jest zabiegiem przyjemnym dla pacjenta. Można go zastosować już drugiego dnia po zabiegu. Głęboka oscylacja to uznana metoda terapeutyczna, stosowana w renomowanych ośrodkach limfologicznych, np. Wittlinger Centrum w Austrii (Szkoła dr Voddera). Zapewnia bardzo dobre efekty terapii zarówno w stanach ostrych, jak i przewlekłych, również w rehabilitacji onkologicznej.

BODYFLOW jedyna na świecie technologia umożliwiająca falową elektrostymulację mięśni gładkich naczyń krwionośnych i limfatycznych. Terapia BODYFLOW przynosi znaczące korzyści w stanach pourazowych i w rekonwalescencji pacjentów po zabiegach chirurgicznych, w istotny sposób skracając okres leczenia, np. po zabiegach artroskopowych, endoprotezach itp. Działanie BODYFLOW przyspiesza wchłanianie obrzęków, usuwanie zalegających płynów oraz gojenie ran. BODYFLOW jest również stosowany jako profilaktyka zakrzepicy żył głębokich. Stymulacja ta jest na tyle bezpieczna, że można ją stosować kilka razy dziennie. To opatentowana metoda terapeutyczna, mająca certyfikat innowacyjności.

SKANLAB unikalny aparat do diatermii, w pełni bezpieczny od strony promieniowania elektromagnetycznego. Aparat zapewnia bardzo głębokie przegrzanie, dzięki temu skuteczność terapeutyczna jest osiągana już po 6 minutach zabiegu. Aparat znajduje zastosowanie w  szczególności w przypadkach chronicznego bólu, zwyrodnień, bólu mięśni oraz jako przygotowanie przed terapią manualną, gdyż działa bardzo rozluźniajaco i przekrwiennie na tkanki.

FALA UDERZENIOWA jest nowoczesną metodą leczenia przewlekłego bólu związanego ze zmianami w układzie kostno-mięśniowym. Fale uderzeniowe są akustycznymi falami przenoszącymi energię w miejsce bólowe. Dzięki dostarczonej energii następują procesy leczenia i regeneracji ścięgien, tkanki miękkiej i kostnej. Następuje poprawa metabolizmu zmienionej chorobowo tkanki a w przypadku entezopatii ścięgien (łokieć golfisty, tenisisty, ostroga piętowa) powoduje rozpuszczanie zwapnień. Daje to szybką ulgę w bólu i przywraca sprawność ruchową.
Wskazania:
 - łokieć tenisisty,
 - ostroga piętowa,
 - łokieć golfisty,
 - bóle barków (ze zwapnieniami i bez),
 - bóle okolicy biodra,
 - bóle ścięgna Achillesa,
 - kolano skoczka,
 - zespół mięśnia piszczelowego przedniego,
 - zapalenie powięzi podeszwowej stopy,
 - wyrośla kostne w drobnych stawach dłoni w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawów  I stopnia.

AQUAMED to inaczej masaż na suchym łóżku wodnym, które jest połączeniem masażu i ciepła dla uzyskania znaczących efektów leczniczych oraz relaksu. Osoba, ubrana w lekką odzież, kładzie się na elastycznej macie, przykrywającej podgrzewaną wodę w urządzeniu AQUAMED. Ciało swobodnie kołysze się na macie pokrywającej wodę. Indywidualnie regulowane, sterowane komputerowo, strumienie wody poprzez cienką matę masują ciało, z możliwością zastosowania różnych rodzajów masażu: masaż całego ciała, masaż dowolnie wybranego odcinka ciała, masaż punktowy. Możliwy jest także wybór dowolnie wybranego natężenia: od bardzo intensywnego masażu po wyjątkowo łagodny. AQUAMED rozluźnia mięśnie, łagodzi ból, pobudza krążenie i zapewnia głęboki relaks. Urządzenie pozwala w najszerszym zakresie dostosować masaż do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Wskazania:
 - zespoły bólowe kręgosłupa w następstwie przeciążenia układu kostno – stawowego,
 - bóle mięśni grzbietu,
 - rwa kulszowa,
 - choroby reumatyczne takie jak choroba zwyrodnieniowa stawów,
 - redukcja cellulitu,
- odnowa biologiczna.

MASAŻ PNEUMATYCZNY BOA to nowy zabieg w naszym ośrodku, jakim jest kompresoterapia wykonywana za pomocą aparatu do terapii uciskowej, zwanego potocznie BOA. Zaopatrzyliśmy się w najnowszą wersję urządzenia: mankiety nie zawierają zamków, dzięki czemu cała powierzchnia kończyny jest poddana drenażowi. Dodatkowym atutem naszego aparatu jest równomierna sekwencja pompowania komór, przez co płyn kierowany jest w stronę tułowia, bez możliwości przemieszczania się z powrotem w obręb kończyn, czego skutkiem jest zmniejszenie obrzęku. Zabieg jest wskazany szczególnie dla osób zmagających się z obrzękami limfatycznymi i pozakrzepicznymi. Polecany jest również pacjentom z problemami owrzodzeń żylakowych, lipodystrofią czy zapaleniami podskórnymi. Daje bardzo dobre efekty w odnowie biologicznej u sportowców.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej nowej oferty.

LASER WYSOKOENERGETYCZNY Jest to sprzęt nowej generacji przeznaczony do naświetleń przez trzy źródła promieniowania a nie jedno jak w przypadku zwykłych laserów. Zabieg ma działanie głównie przeciwzapalne, przeciwbólowe, przeciwobrzękowe. Wskazany dla osbób z problemami ortopedycznymi ( po urazach takich jak skręcenia, naderwania, złamania, zespołami bólowymi kręgosłupa i stawów obwodowych), neurologicznymi i naczyniowymi.

POZOSTAŁE ZABIEGI FIZYKOTERAPEUTYCZNE OFEROWANE W NASZEJ KLINICE:
 - prąd stały – galwanizacja,
 - jonoforeza,
 - prąd małej częstotliwości, elektrostymulacja,
 - prąd faradyczny,
 - prąd neofaradyczny,
 - przezskórna stymulacja nerwów TENS,
 - prądy diadynamiczne – DD, czyli prądy Bernarda,
 - prąd średniej częstotliwości, prądy interferencyjne Nemeca,
 - modulowane prądy średniej częstotliwości,
 - pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości, diatermia krótkofalowa,
 - magnetoterapia – oddziaływanie polem magnetycznym niskiej częstotliwości,