Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

ZNACZENIE FIZJOTERAPII W CHIRURGII

09 kwiecień 2019

ZNACZENIE FIZJOTERAPII W CHIRURGII
Znaczenie fizjoterapii w chirurgii

Operacja powoduje bardzo duże obciążenie dla organizmu  ludzkiego. Podczas niej dochodzi do bardzo dużego wydatku energetycznego, który porównywalny jest do wydatku, który występuje podczas biegu maratońskiego. W wyniku utraty ciepła przez ranę organizm jest zmuszony do wykorzystania zasobów energetycznych w celu utrzymania stałej temperatury ciała. Ponadto organizm musi  utrzymać stałą pracę serca, mózgu, mięśni i trzewi. Brak u pacjenta odpowiedniej sprawności i wydolności fizycznej może doprowadzić do wystąpienia wielu powikłań pooperacyjnych a w najgorszym wypadku nawet do śmierci. Szczególnie istotne jest zapobieganie po operacjach powikłaniom i zaburzeniom czynnościowym. Wymaga to wczesnej rehabilitacji i traktowania każdego chorego leczonego na oddziałach zabiegowych jako potencjalnie zagrożonego ich wystąpieniem. Dlatego konieczne jest rozpoczynanie rehabilitacji już w okresie przedoperacyjnym, kiedy występują czynniki zwiększające ryzyko powikłań płucnych lub krążeniowych. Cele realizowane są przede wszystkim przez ćwiczenia ruchowe, które wspomagane są zabiegami fizykalnymi i technikami manualnymi.
Cele fizjoterapii w chirurgii obejmują:
- zapobieganie pooperacyjnym powikłaniom i następstwom operacji
- leczenie pooperacyjnych powikłań i zaburzeń czynnościowych
- jak najszybsze przywrócenie sprawności psychofizycznej do stanu przed zabiegiem

Zadania fizjoterapii przedoperacyjnej:
•nauka ćwiczeń stosowanych po operacji
- ćwiczenia oddechowe odpowiednimi torami
- stabilizacji rany
- efektywnego kaszlu
- przyjmowania odpowiednich pozycji
- ćwiczeń przeciwzakrzepowych
•utrzymanie prawidłowej wentylacji płuc