Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Przed rozpoczęciem korzystania z Naszej strony prosimy Państwa o dokonanie wyboru czy strona może korzystać z plików cookie lub innych technologii, takich jak sygnały nawigacyjne w sieci web, znaczniki pikseli i obiekty Flash („Pliki cookie”).

Są wymagane, aby umożliwić korzystanie z podstawowych funkcji witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub zapamiętywanie, na jakim etapie rezerwacji jest użytkownik. Bez tych plików korzystanie z Naszej strony nie będzie możliwe.

Umożliwiają analizę korzystania z witryny przez użytkownika w celu oceny i poprawy jej wydajności dzięki zrozumieniu, jak korzystają z niej użytkownicy a także mają na celu dopasowanie i zapamiętanie preferencji użytkownika. Mogą one być również wykorzystywane do zapewnienia lepszej obsługi klienta na tej stronie. Na przykład: do zapamiętywania danych do logowania, zapisywania informacji o tym, co znajduje się w koszyku lub dostarczania informacji o sposobach korzystania z naszej strony, do zapisywania informacji o wybranym języku, regionie, rozmiarze czcionki, wyglądzie strony internetowej.

Te pliki cookie są wykorzystywane do wyświetlania reklam, które są bardziej dopasowane do użytkownika. Możemy dzielić się tymi informacjami z reklamodawcami lub wykorzystywać je w celu lepszego zrozumienia zainteresowań użytkownika. Reklamowe pliki cookie mogą być na przykład wykorzystywane do udostępniania danych reklamodawcom, tak aby reklamy, które widzi użytkownik były do niego bardziej dopasowane, aby mógł on udostępniać niektóre strony na portalach społecznościowych lub zamieszczać komentarze na naszej stronie.

Szczegółowa informacja na temat korzystania z plików cookie i związanych z nimi technologii znajduje się pod poniższym linkiem Polityce prywatności.

PRZETRENOWANIE

PRZETRENOWANIE

opublikowano 30 lipiec 2018

PRZETRENOWANIE
Przetrenowanie
 
Przetrenowanie jest skutkiem braku równowagi między treningiem i wypoczynkiem. Pociąga za sobą obniżenie wydolności fizycznej, obrażenia, osłabienie odporności i depresje psychiczne. Przetrenowani zawodnicy cechują się obniżoną wydolnością i nie są w stanie powtórzyć wcześniejszych osiągnięć po okresie wypoczynku.
Wskaźniki przetrenowania są trudne do określenia z powodu niejasności przyczyn wywołujących zespół przetrenowania. Sugerowane mechanizmy obejmują zaburzenia równowagi hormonalnej i aminokwasowej, ubytek zasobów  glutaminy, infekcje wirusowe, spadek zasobów glikogenu w mięśniach i wątrobie.
Objawy
Skład ciała: obniżona zawartość tłuszczu; spadek masy ciała.
Krążeniowe: wzrost lub spadek ciśnienia krwi i tętna (spoczynkowe, po wysiłkowe, po wypoczynku); wzrost poboru tlenu w maksymalnych wysiłkach; wzrost różnicy między tętnem w pozycji leżącej i stojącej; nieprawidłowy zapis załamka T w EKG; spadek gęstości receptorów β andr-energicznych; nadmierne reakcje sympatyczne lub parasympatyczne
Punkt przegięcia krzywej mleczanowej: przesunięcie krzywej mleczan-prędkość w prawo
Zaburzenia dietetyczne: utrata apetytu; jadłowstręt neurotyczny; bulimia; jadłowstręt „sportowy”.
Energia życiowa: ustawiczne zmęczenie; bóle i zawroty głowy; bezsenność; wzrost przemiany podstawowej.
Zaburzenia czynności podwzgórza: nocne pocenie się; pragnienie; zwiększona podatność na choroby z gorąca, zmienione reakcje potne.
Zaburzenia miesiączkowania: skąpe miesiączki, opóźnione wystąpienie miesiączki
Zaburzona sprawność nerwowo-mięśniowa
Zaburzenia oddechowe: zwiększona częstość oddechów i podwyższona wentylacja w wysiłku maksymalnym.
Aby zapobiec przetrenowaniu należy:
- stopniować intensywność treningu – gdy zaczynasz trenować lub wracasz po przerwie, nie bierz na siebie zbyt dużo od razu, daj organizmowi czas na przystosowanie się;
- unikać monotonii w treningach;
-  spać odpowiednią ilość godzin – unikaj zarywania nocy a gdy już Ci się zdarzy, najlepiej odpuść następnego dnia trening;
- odpowiednio się odżywiać  – wrzucaj do swojej diety warzywa i owoce, a gdy trenujesz naprawdę dużo – zaopatrz się w odpowiednie suplementy diety;
- pić dużo wody mineralnej – odwodnienie i utrata minerałów nie sprzyjają właściwej regeneracji;
- obserwować reakcje swojego organizmu – swoje samopoczucie, wagę, apetyt; możesz od czasu do czasu zmierzyć sobie tętno w spoczynku;
 
W Klinice Solar  dzięki zastosowaniu nowoczesnych urządzeń oraz technik manualnych przyśpieszymy procesy regeneracji organizmu  co pomoże odzyskać maksymalną sprawność lub będzie zapobiegać jej utracie.



Bezpieczny hotel