TERAPIA SKOJARZENIOWA

16 kwiecień 2017

TERAPIA SKOJARZENIOWA
Terapia skojarzeniowa

Terapia skojarzeniowa jest metodą polegającą na jednoczesnym połączeniu ze sobą dwóch rodzajów zabiegów fizykoterapii. Jedną z form terapii skojarzeniowej jest zadziałanie na tkanki ultradźwięków i prądu impulsowego średniej bądź małej częstotliwości. Najczęściej ultradźwięki łączone są z prądami TENS lub interferencyjnymi. W momencie wykonywania terapii skojarzeniowej, głowica ultradźwiękowa stanowi elektrodę czynną połączoną z biegunem ujemnym. Elektroda bierna (anoda) jest stabilna,  umieszczona w tym samym miejscu podczas trwania całego  zabiegu. Wykorzystanie czynnej głowicy ultradźwiękowej pozwala wyszukać aktywne punkty spustowe i strefy przeczulicy. Stwarza to możliwość precyzyjniejszego zadziałanie bodźcem co skutkuje lepszym efektem terapeutycznym.  Korzyściami płynącymi z połączenia dwóch rodzajów zabiegów fizykoterapii jest stosowanie niższej dawki natężenia prądu, gdyż poprzez działanie ultradźwięków zwiększa się przepuszczalność skóry dla prądu. Ultradźwięki poprzez swoje działanie zapobiegają lub wyraźnie zmniejszają przyzwyczajeniu się organizmu do bodźca elektrycznego, dzięki czemu jest on bardziej skuteczny i może być stosowany przez dłuższy okres czasu.  Terapia skojarzeniowa stosowana w rehabilitacji to połączone właściwości oddziaływania ultradźwięków i elektroterapii na organizm człowieka co skutkować może wymiernym i spotęgowanym oddziaływaniem leczniczym w wielu jednostkach chorobowych narządu ruchu.

Działanie:
 - wzrost elastyczności kolagenu i przepuszczalności błon,
 - zmniejszenie napięcia mięśniowego,
 -  poprawa ukrwienia i odżywienia tkanek,
- stymulacja nerwów,
- przeciwbólowe,
- przeciwzapalne.

Wskazania
• punkty spustowe i punkty maksymalnej bolesności mięśni szkieletowych • choroba zwyrodnieniowa stawów kręgosłupa  i stawów obwodowych • przewlekłe stany zapalne i pourazowe stawów,  mięśni, ścięgien, kaletek • przykurcze i bóle mięśniowe  • zaburzenia mikrokrążenia skórnego • neuralgie nerwów obwodowych • rwa kulszowa • rwa ramienna, przewlekłe zespoły bólowe stawów kręgosłupa i stawów obwodowych • entezopatie
Przeciwwskazania