OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE PRP

Osocze Bogatopłytkowe PRP
Nasza Klinika zapewniając Państwu kompleksową rehabilitację, oferuje Państwu nowoczesne leczenie z zastosowaniem osocza bogatopłytkowego (czynnika wzrostu).
PRP (płytkowe czynniki wzrostu - Platelet Rich Plasma) to koncentrat płytek krwi zawieszonych w niewielkiej ilości osocza. Pozyskiwany jest on z krwi własnej pacjenta metodą separacji komórkowej z wykorzystaniem odpowiednich systemów (np. GPS III). Zestawy sterylnych pojemników pozwalają na sprawne i szybkie pozyskanie osocza bogatopłytkowego, nawet w warunkach ambulatoryjnych. Proces pozyskiwania opiera się na odwirowaniu pobranej na antykoagulant krwi pełnej pacjenta, w wyniku którego dochodzi do jej rozdzielenia na osocze bogatopłytkowe, osocze ubogopłytkowe i krwinki czerwone. Odseparowanie poszczególnych frakcji zachodzi automatycznie przy pomocy specjalnych przegród umieszczonych w pojemnikach. Celem stosowania osocza bogatopłytkowego (PRP) w rozmaitych schorzeniach ortopedycznych jest poprawa potencjału regeneracyjnego tkanek miękkich (więzadeł, ścięgien, mięśni etc.) oraz tkanki kostnej.
Jak działa PRP (osocze bogatopłytkowe):
•poprawia regenerację tkankową poprzez aktywowanie czynników wzrostu,
•przyspiesza gojenie tkanek miękkich i kości poprzez stymulację replikacji komórkowej,
•redukuje opuchliznę.
Procedura podania PRP:
•pobranie pełnej krwi żylnej pacjenta, której ilości uzależniona jest od danego schorzenia,
•wirowanie krwi z wykorzystaniem odpowiedniego systemu filtrów w przystosowanej do takich procedur medycznych wirówce (około 15 minut),
•aspiracja do strzykawki frakcji osocza bogatopłytkowego, zawierającego czynniki wzrostu,
•iniekcja koncentratu bogatopłytkowego w warunkach aseptycznych, w znieczuleniu miejscowym w leczoną okolicę.
Czas zabiegu od momentu pobrania krwi do wstrzyknięcia osocza do stawu trwa ok 1 godziny
Osocze bogatopłytkowe PRP pozyskiwane z krwi pacjenta jest dla niego całkowicie bezpieczne. Redukuje ryzyko infekcji oraz znacznie skraca okres rekonwalescencji w takich schorzeniach jak:
- łokieć golfisty,
- łokieć tenisisty,
- zapalenia i uszkodzenia ścięgna Achillesa,
- zapalenie powięzi podeszwowej,
- uszkodzenie stożka rotatorów,
- uszkodzenia chrząstk stawowej,
- uszkodzenia w obręboe łąkotek,
- naderwania włókien mięśniowych,
- trudno gojące się rany.