ORTOPEDIA REGENERACYJANA

ORTOPEDIA REGENERACYJNA

Leczenie urazów osoczem bogatopłytkowym oferowane w Pienińskiej Uzdrowiskowej Klinice Rehabilitacji  Solar.

Nowoczesne metody leczenia urazów osoczem bogatopłytkowym dostępne są już nie tylko dla sportowców. Łokieć tenisisty może być skutkiem pracy przy komputerze, ostrogę piętową czy uszkodzenie chrząstki od długiego siedzenia można dziś wyleczyć bez arsenału leków. Ratunkiem dla ścięgien, tkanek i stawów jest terapia osoczem bogatopłytkowym, preparatem, który otrzymujemy z własnej krwi.
Dlaczego, nawet poważne urazy, na sportowcach goją się bardzo szybko?  Bo leczy się ich za pomocą innowacyjnych metod, np. stosując osocze bogatopłytkowe. W naderwany mięsień czy ścięgno wstrzykuje się preparat otrzymany z własnej krwi pacjenta z czynnikami wzrostu, albo hoduje się chrząstkę amortyzującą kości na specjalnej pożywce, czy odtwarza łąkotkę.

Dziś te metody są coraz szerzej stosowane i dostępne nie tylko dla sportowców. Ortopedia regeneracyjna to nowy kierunek medycyny. Jego głównym celem jest dążenie do odbudowy uszkodzonych tkanek. Za pomocą najnowocześniejszych metod, takich jak osocze bogatopłytkowe czy komórki macierzyste indukuje się w organizmie pacjenta procesy naprawcze. Dzięki temu w zmienionych chorobowo lub uszkodzonych tkankach następuje proces regeneracji. Stąd też nazwa ortopedia regeneracyjna.

Osocze bogatopłytkowe naprawia urazy ortopedyczne

W klasycznej ortopedii, kiedy zgłaszamy się z jakimś urazem - złamaniem, naderwaniem, uszkodzeniem mięśni, ścięgien czy stawów, co powoduje ból i opuchnięcie - oprócz metod operacyjnych stosuje się leczenie farmakologiczne. Polega ono między innymi na podawaniu leków przeciwzapalnych, przeciwbólowych lub zastrzyków z preparatów zawierających sterydy.

- Podawanie sterydów powoduje szybką poprawę stanu zdrowia. Likwiduje ból i obrzęk, ale jednocześnie hamuje procesy naprawcze i może doprowadzić do degradacji tkanek, np. osteoporozy czy osłabienia ścięgien lub więzadeł. Natomiast w przypadku ortopedii regeneracyjnej stosowane metody mają za zadanie stymulację procesów naprawczych poprzez wymuszenie w organizmie pacjenta procesu regeneracji chorych bądź uszkodzonych tkanek.

Skuteczność działania kuracji z zastosowaniem osocza bogatopłytkowego PRP.

Zabiegi z użyciem osocza bogatopłytkowego PRP  są niezwykle skutecznym elementem wspomagającym leczenie w bardzo szerokiej gamie schorzeń ortopedycznych, reumatologicznych, kontuzji sportowych,  kuracjach estetycznych, dermatologicznych, podczas operacji (wydatne wspomaganie procesu gojenia).

Zarówno w terapiach ortopedyczno - reumatologicznych, jak również w zabiegach estetycznych znaczne efekty pojawiają się po około dwóch tygodniach od zabiegu. W przypadku zabiegów estetycznych kurację należy powtórzyć dwa lub trzykrotnie dla osiągnięcia kompletnego efektu.

W przypadku zabiegów ortopedyczno – reumatologicznych zwykle wystarczający jest jeden zabieg!

LECZYMY:

Łokieć tenisisty,

Łokieć golfisty

Kolano skoczka

Zapalenie/uraz ścięgna Achillesa

Urazy stożka rotatorów

Zapalenie powięzi podeszwowej

Ostrogi piętowe

Przyspieszenie zrostu kości

Przewlekłe stany zapalne ścięgien, mięśni, przyczepów oraz powięzi etc

Urazy I i II st. więzadeł , chrząstki

Znaczna redukcja bólu, gojenie ran