SCANLAB

15 marzec 2016

Urządzenie z naszej kliniki

SCANLAB
Skanlab 25 Bodywave jest to jeden z aparatów używanych w naszej Klinice, który wytwarza pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości. Wykorzystano w nim prąd zmienny wysokiej częstotliwości. Powoduje on głębokie przegrzanie tkanek dzięki czemu przyspiesza się przemiana materii, dochodzi do rozszerzenia naczyń krwionośnych, zwiększenia przepływu płynów ustrojowych, rozlużnienia mięśni i zmniejszenia olegliwości bólowych.

Jedną z zalet aparatu jest to, że terapia nacelowana jest bezpośrednio na miejsce zmian chorobowych dzięki czemu  uzyskane efekty terapeutyczne są znacznie większe w porównaniu z dotychczasowymi aparatami typu diatermia krótkofalowa oraz nie następuje dodatkowe obciążanie całego ciała pacjenta i terapeuty polem elektromagnetycznym. Odczucia pacjenta uzależnione są od miejsca wykonywanego zabiegu tzn. od grubości warstwy rogowej naskórka, ilości tkanki tłuszczowej. pacjent podczas zabiegu powinien odczuwac przyjemne ciepło. Na wielkość użytej energii wpływa szybkość prowadzenia głowicy i wybrana technika. Najczęściej stosowane techniki to metoda okrężna, w której zostaje użyte więcej energii lub metoda liniowa - mniej energii. Parametry zabiegu dobierane są indywidualnie do pacjenta i rodzaju schorzenia.

W naszej Klinice zabieg ten stosowany jest min. w przypadkach:
- zapalenia ścięgna Achillesa
- urazach mięśni
- bólach kręgosłupa
- skręceniach
- ograniczeniach ruchomości w stawie na skutek zmian zapalnych lub zwyrodnieniowych
- zapaleniu kaletki
- łokieć tenisisty
- zespole cieśni nadgarstka itp.

Stosowany jest również jako zabieg przed terapią manualną, ćwiczeniami, strechingiem.
Terapii aparatem Skanlab nie wykonuje się u osób z chorobą nowotworową, ostrymi stanami zapalnymi, gruźlicą, ostrym reumatycznym zapaleniem stawu, zakrzepowym zapaleniem żył, podczas menstruacji, przy przeczulicy. Nie wykonuje się również zabiegów w okolicy serca.