AKTYWNOŚĆ RUCHOWA I CZYSTE POWIETRZE SPOSOBEM NA UNIKNIĘCIE WIELU CHORÓB

27 październik 2016

AKTYWNOŚĆ RUCHOWA I CZYSTE POWIETRZE SPOSOBEM NA UNIKNIĘCIE WIELU CHORÓB
Aktywność ruchowa i czyste powietrze sposobem na uniknięcie wielu chorób i odzyskanie radości życia.

W dzisiejszych czasach aktywność fizyczna na skutek wielu udogodnień cywilizacji jest coraz mniejsza. Nawet najmniejsze odległości z domu do sklepu pokonuje się przy użyciu samochodu. Coraz częściej osoby spędzają wolny czas oglądając telewizję bądź siedząc przy komputerze. Powietrze w szczególności w dużych miastach jest coraz bardziej zanieczyszczone. Wszystkie wyżej wymienione czynniki nakładają się na siebie i mają negatywny wpływ na zdrowie.

W wyniku braku ruchu dochodzi do spadku ogólnej sprawności organizmu ludzkiego. Przejawia się to między innymi zaburzeniami układu oddechowego, problemami z układem krążenia krwi, zaburzeniami w układzie kostno – stawowym i mięśniowym.

Organizm ludzki potrzebuje ruchu, a gdy nie ma  go w odpowiedniej ilości przestaje sprawnie działać czego objawem jest spadek pojemności życiowej płuc, który doprowadza do występowania duszności i trudności z oddychaniem. Dochodzi do obniżenia siły i elastyczności mięśni  efektem którego jest przeciążenie układu stawowego, zmniejszenie ruchomości w stawach będących przyczyną powstawania uszkodzeń chrząstek. Konsekwencją owych zaburzeń jest występowanie dolegliwości bólowych.  W wyniku braku ruchu krew wolniej przepływa przez naczynia krwionośne którymi doprowadzana jest do wielu narządów mając na celu ich prawidłowe odżywienie dzięki  któremu mogą one sprawnie funkcjonować. Zaniedbując podstawowe potrzeby organizmu doprowadzamy do występowania wielu chorób, które odbierają radość życia.

W klinice Solar pobyt pacjenta rozpoczyna się od wizyty lekarskiej. Lekarz przeprowadza wywiad chorobowy i wykonuje badanie na podstawie, którego zaleca zabiegi odpowiednia dla stanu zdrowia pacjenta.  Klinika oferuje wiele możliwości wzmożenia aktywności ruchowej. Jedną z nich jest Nordic Walking. Pacjent wraz z fizjoterapeutą udaję się na spacer do parku gdzie uczony jest prawidłowej techniki chodu, poznaje zalety jakie daje chodzenie o kijkach a następnie pod okiem fizjoterapeuty, który zwraca mu uwagę na błędy podczas chodzenia, spaceruje po parku. Kolejną możliwością na aktywny wypoczynek jest grupowa gimnastyka w basenie dostosowana do poziomu sprawności ćwiczących. Istnieje również możliwość skorzystania z indywidualnej gimnastyki ukierunkowanej na główne zaburzenie funkcji ,  pomoże ona  stopniowo odzyskać sprawność ruchową. Klinika oferuje ponadto zabiegi inhalacji naturalnych z miejscowej wody Stefan która korzystnie wpłynie na sprawność układu oddechowego. Poza tym istnieje możliwość skorzystania również z krenoterapii.

Klinika Solar położona jest w pięknej, malowniczej, górskiej okolicy z dala od wielkich miast co stwarza możliwość odpoczynku od  huku i zaczerpnięcia świeżego górskiego powietrza.   Połączenie walorów środowiskowych z aktywnością ruchową pomoże odzyskać spokój i radość życia.