WKŁADKI ORTOPEDYCZNE

Już dostępne w naszej Klinice najnowocześniejsze wkładki Balkefors to specjalistyczne ortopedyczne wkładki, dopasowywane indywidualnie do stopy oraz jej specyficznych problemów. System Balkefors działający w oparciu o testy i analizy biomechaniczne funkcji podporowej stopy pozwala na skorygowanie istniejących zaburzeń. Ukształtowana podeszwa wkładki jest funkcjonalna i pozwala na biomechaniczne odciążenie nadmiernie przeciążanych struktur stopy oraz na wsparcie jej obniżonych sklepień.

Wkładki Balkefors mają szeroki zakres zastosowania i mogą być wykorzystywane
w różnych schorzeniach. Zalecane są osobom z bólami kolan, bólami pleców, koślawym paluchem, ostrogą piętową, zapaleniem rozcięgna podeszwowego, problemam ze ścięgnem Achillesa, objawem Mortona, z płaskostopiem podłużnym oraz poprzecznym.

Podczas tworzenia wkładki uczymy pacjenta obciążania kończyny dolnej we właściwej osi biomechanicznej celem wykonania prawidłowego odcisku, następnie rozgrzaną, termoplastyczną wkładkę modelujemy do indywidualnych problemów stopy. Po ukształtowaniu wkładka jest gotowa do użycia, dużą zaletą wkładek w odróżnieniu do innych pozostałych jest możliwość wykonania poprawek, których dokonujemy podczas wizyty kontrolnej po ok. 2 tygodniach użytkowania wkładek przez pacjenta.

Wskazania:

Schorzenia w obrębie stopy:

płaskostopie poprzeczne
    płaskostopie podłużne
    ostroga piętowa
    halluksy
    stopa cukrzycowa
    koślawość palucha
    metatarsalgia Mortona
    zapalenie rozcięgna podeszwowego
    odciski, modzele.

Schorzenia w obrębie górnego stawu skokowego:

nawracające skręcenie.

Schorzenia w obrębie podudzia:

bolesność i obrzęki mięśni w zespole przeciążeniowym
    zapalenie mięśnia Achillesa.

Schorzenia w obrębie stawu kolanowego:

dolegliwości bólowe w stawie rzepkowo-udowym
    zespół bólowy pasma biodrowo-piszczelowego
    zespoły przeciążeniowe więzadeł w obrębie stawu kolanowego.

A ponadto:

bóle kręgosłupa szyjnego, piersiowego, lędźwiowego
    różnica w długości kończyn dolnych
    dysfunkcja chodu
    poprawa wyników sportowych i profilaktyka kontuzji
    lepsza propriorecepcja
    zmniejszona podatność na pojawienie zespołów przeciążeniowych.

o Twórcy :
Torsten Balkefors – twórca wkładek ortopedycznych - rozwija swój produkt od 25 lat. Przez wiele lat pracował ze sportowcami i odniósł się do ich specyficznych problemów. Praca spółki, Balkefors Idrott & Hälsocenter AB (Balkefors Sports & Health Centre AB), wyznaczyła poziom w rozwoju podeszw ortopedycznych kształtowanych indywidualnie dla klienta. Balkefors pracował również przez trzy lata jako Menadżer operacyjny w LIVI - Lugnets Idrottsvetenskapliga Institut (Instytut Nauk o Sporcie Lugneta). LIVI pracuje nad badaniami i czołowymi odkryciami sportowymi we współpracy z RF - Riksidrottsförbundet (Szwedzkie Narodowe Stowarzyszenie Sportu) oraz wsparciem olimpijskim. Analizy ruchu i pomiary biomechanicznych różnic są podstawą dla zrozumienia wpływu jaki stopa ma na całe ciało. Balkefors Support AB nieustannie pracuje nad edukacją opatentowanej podeszwy. Ukształtowana wkładka jest funkcjonalna i łatwa do pracy, z tego powodu ma szeroki zakres zastosowania i zalecana jest osobom z różnymi zaburzeniami. Funkcja i jakość wkładek przez wiele lat była testowana przez elitarnych sportowców, włączając Jenny i Sanna Kallur (lekkoatletyka), Elfsborg Soccer i Redbergslid Handball, nie wspominając o czołowym rowerzyście Marcus Ljungkvist, kierowcy wyścigowym Mattias Ekström, jak również Saik Bandy i innych.