OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE PRP

Osocze Bogatopłytkowe PRP

Nasza Klinika  zapewniając Państwu kompleksową rehabilitację, oferuje także nowoczesne leczenie z zastosowaniem osocza bogatopłytkowego (czynniki wzrostu).

PRP (płytkowe czynniki wzrostu - Platelet Rich Plasma) to koncentrat płytek krwi zawieszonych w niewielkiej ilości osocza. Pozyskiwane jest on z krwi własnej pacjenta metodą separacji komórkowej z wykorzystaniem odpowiednich systemów (np. GPS III).  Zestawy sterylnych pojemników pozwalają na sprawne i szybkie pozyskanie osocza bogatopłytkowego, nawet w warunkach ambulatoryjnych. Proces pozyskiwania opiera się na odwirowaniu pobranej na antykoagulant krwi pełnej pacjenta, w wyniku którego dochodzi do jej rozdzielenia na osocze bogatopłytkowe, osocze ubogopłytkowe i krwinki czerwone. Odseparowanie poszczególnych frakcji zachodzi automatycznie przy pomocy specjalnych przegród umieszczonych w pojemnikach. Celem stosowania osocza bogato płytkowego (PRP) w rozmaitych schorzeniach ortopedycznych jest poprawa potencjału regeneracyjnego tkanek miękkich (więzadeł, ścięgien, mięśni etc.) oraz tkanki kostnej. Mechanizm działania prezentowanej metody polega na uwalnianiu przez aktywowane płytki krwi (trombocyty) czynników wzrostu, które stymulują replikację komórkową, naczyniotworzenie (angiogenezę), wzmagają metabolizm i różnicowanie komórkowe.

Jak działa PRP (osocze bogatopłytkowe):

•poprawia regenerację tkankową

•przyspiesza gojenie tkanek miękkich i kości

•redukuje opuchliznę

•redukuje ryzyko infekcji

•skraca okres rekonwalescencji

Wybrane schorzenia w których zastosowanie PRP przyspiesza i wspomaga leczenie:

•zespół „łokcia tenisisty”

•zespół „łokcia golfisty”

•„kolano skoczka”

•zapalenia i uszkodzenia ścięgna Achillesa

•zapalenie powięzi podeszwowej